Wil je je gekochte meubel terugsturen? Dat kan. Het kan zijn dat het artikel beschadigd is, het verkeerde artikel is geleverd, je toch liever een andere kleur, afmeting of model zou willen of je bedenkt je om een andere reden. Dan mag je je bestelling binnen 14 dagen na levering als retour aanmelden.
Na het aanmelden van je retour heb je 14 dagen om je product retour te zenden. Wij verzoeken je vriendelijk indien redelijkerwijze mogelijk om het product in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren. Mocht dat niet mogelijk zijn dan in een deugdelijke verpakking.
Zodra het product bij ons magazijn binnen is, crediteren wij het retourbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping mits deze in goede order retour is ontvangen.
Voor alle retourzendingen vragen wij je om ons serviceformulier zo volledig mogelijk in te vullen. Let op: dit formulier geldt voor schade, service én retouraanvragen. Wij nemen deze aanvraag zo snel mogelijk in behandeling.
Belangrijk, je kan alleen retourzendingen en schademeldingen van de webshop indienen.
Heb je een bestelling bij de winkel geplaatst en wil je een service vraag stellen of schade melden? Stuur een mail naar service@huus.nl.
Beschadiging of defect
Is je product beschadigd of defect, of heb je het verkeerde product ontvangen? Stuur dan een foto van het product of defect mee in het bovenstaande retourformulier. Het melden van schade mag je ook via ons retourformulier doen. Dan proberen we samen tot een gepaste oplossing te komen.
Retourneren via PostNL
Als je bestelling is geleverd door PostNL meld je je retourzending aan via ons serviceformulier. Let op: dit formulier geldt voor service- als retouraanvragen. Hierbij verzoeken wij je vriendelijk indien redelijkerwijze mogelijk om het product in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan in een deugdelijke verpakking. Deze kan je inleveren bij een PostNL punt.
Is je bestelling bezorgd door een van onze bezorgers?
Ook dan mag je ons serviceformulier invullen. Dit formulier is tevens voor alle serviceaanvragen. Hiervoor maken we telefonisch of per mail een afspraak met je. Uitzondering geldt voor PostNL producten (t/m formaat 100 x 50 x 50 cm en gewicht 35 kilo).
Terugbetaling
Na retourzending kun je het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van ons verwachten mits deze in goede order retour is ontvangen.
Voorwaarden retourzending
Wij hanteren een retourtermijn van maximaal 14 dagen na levering. Ook verwachten we dat je de artikelen niet beschadigd (door eigen toedoen), vies of (buitensporig) gebruikt terugstuurt. Is je artikel via PostNL ontvangen of valt je artikel onder deze voorwaarden: maximum formaat: 100 x 50 x 50 cm/max 35 kilo? Dan kan je artikel via PostNL retour verzonden worden.
Klachten & Garantie
Ook wanneer je een beschadigd product of het verkeerde product hebt ontvangen kan je gebruik maken van het bovenstaande serviceformulier (dit formulier is tevens voor alle serviceaanvragen). Meer lezen over onze garantievoorwaarden en klachtenafhandeling? Bezoek onze pagina Klachten & Garantie.
Gevolgen van de herroeping
Wanneer je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment zijn voldaan, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij voldoen deze terugbetaling via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je je bestelling hebt afgerekend, tenzij anders overeengekomen met jouw instemming, met uitzondering van de volgende betaalmethodes:
Wij behouden ons het recht voor te wachten met deze terugbetaling totdat wij de geretourneerde items fysiek hebben ontvangen, of je een bewijs van de verzending van je retour aan ons kunt leveren.
De retourzending dient uiterlijk 14 dagen na de bekendmaking van je herroepingsbesluit verzonden te zijn, denk er dus aan de bestelling bijtijds retour te sturen nadat je deze hebt aangemeld voor retour. Je ontvangt een retourlabel uit het retourportaal waarmee het product gratis geretourneerd kan worden. Wanneer het product met eigen bezorgers wordt opgehaald worden er geen extra kosten in rekening gebracht.
Waardevermindering
Je bent enkel aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van gebruik dat valt buiten de aard, kenmerken, en werking van de producten.