Verkozen tot beste woonwinkel van Overijssel door

Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe kies ik de kant van mijn hoekbank?

De kant van de hoek wordt altijd bepaald vanuit jouw perspectief, dus wanneer jij met je gezicht naar de bank toe staat. Een hoekbank met een ‘hoek rechts’ wil dus zeggen dat, wanneer jij naar de voorkant van de bank kijkt, het verlengde gedeelte aan de rechterkant zit.

Hoe plaats ik een bestelling?

Bekijk op je gemak alle producten in ons assortiment en voeg de meubels die naar jouw smaak zijn toe aan je winkelmand door te klikken op de groene knop “in winkelmand”. Je ziet vervolgens een pop-up dat dit product is toegevoegd, waarin je kan kiezen om verder te gaan naar bestellen, of eerst verder te winkelen. 

Wanneer je al je gewenste items in je winkelmand hebt staan kan je ofwel via de pop-up, ofwel via het winkelwagentje rechtsboven in de website, je winkelwagen bekijken. Controleer je bestelling en klik op “doorgaan naar afrekenen”. Op de volgende pagina vragen we je om je gegevens in te vullen, indien je een account hebt en je bent ingelogd staan de gegevens al voor je ingevuld. Controleer ze goed! 

Kies een betaalmethode om af te kunnen rekenen of je bestelling af te ronden. Op het moment dat je klikt op “bestelling plaatsen” heb je succesvol een bestelling doorgegeven aan ons. Vervolgens kan je, afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode, je bestelling afrekenen. 

Lees hier meer over onze verschillende betaalmethodes. 

Je ontvangt binnen 24 uur van ons een bevestiging per e-mail, houd hiervoor ook je ongewenste e-mailbox in de gaten! Zodra de betaling gelukt is (met uitzondering van achteraf betalen) gaan we voor je aan de slag. Indien de betaling mislukt, wordt je hiervan per e-mail op de hoogte gesteld, en kan je de betaling alsnog voldoen. 

Wat is iProtect 3-jaar bescherming + vlekvrij garantie op textiel?

Met de 3-jaar bescherming vlekvrij garantie op textiel neem je een garantie af op HUUS-meubels van textiel. Dit betekent dat je een verzorgingset aanschaft bij de aankoop van je meubel, waarmee je zelf je meubel behandelt vóór gebruik. Dan veeg je vloeistoffen en ander vuil makkelijk van je bank of stoel af! Mocht er toch een vlek ontstaan kan je deze behandelen met de bijgeleverde reiniger, en mocht dát ook niet baten kan je contact opnemen met onze partner Oranje Furniture Care, die een professional sturen om de vlek te verwijderen of een andere oplossing zoeken. Lees hier meer over deze bescherming en garantie >

In hoeveel delen wordt mijn bank geleverd?

De meeste banken in onze collectie worden geleverd in 1 of 2 delen.

Om te weten in hoe veel delen de bank die jij op het oog hebt wordt geleverd, kan je kijken in de productomschrijving op de pagina van de betreffende bank!

Hoe monteer ik mijn nieuwe meubel?

Gefeliciteerd met je HUUS.nl meubel! Voor onze populaire producten hebben wij montagevideo’s gemaakt, zo weet je precies hoe je jouw meubel in elkaar kunt zetten.

Klik op een van de onderstaande hyperlinks om naar de betreffende montagevideo te gaan:

Hoe veel stoelen passen er aan een tafel?

Dit is uiteraard afhankelijk van de grootte van de tafel. In de productomschrijvingen van onze tafels hebben we de ruimte tussen de tafelpoten (voor zover bekend bij ons) opgenomen, vergelijk deze met de breedte van de stoel zodat je de beste combinatie kunt vinden!

Worden lampen inclusief lichtbron geleverd?

Het soort lamp dat je gebruikt is sfeerbepalend. Wij kunnen niet weten of je het liefst dagelijks thuis werkt en veel licht nodig hebt, of juist graag iedere avond een romantisch diner op tafel zet en daarom graag kiest voor warmer licht. Om in jouw huis de ideale sfeer te creëren is de juiste lichtbron van groot belang, daarom worden onze lampen zonder lichtbron geleverd zodat je deze zelf naar eigen wens kunt uitzoeken.

Zijn de prijzen in de webshop inclusief BTW?

Jazeker! Alle prijzen die je ziet zijn inclusief BTW. In je winkelmand kan je zien hoe veel BTW je in totaal betaalt over je bestelling. Graag een zakelijke aankoop doen? Vink dan tijdens het afrekenen ‘zakelijk’ aan, dan krijg je een gespecificeerde factuur van ons.

Ik heb een vraag over een specifiek product

We proberen zoveel mogelijk informatie in onze productomschrijvingen te verwerken. Is iets je toch niet helemaal duidelijk? Of wil je nog wat extra advies? Test onze kennis en stel je vraag via de chat op de website.

Zijn al jullie producten op voorraad?

Ons ruime assortiment stelt ons niet in de gelegenheid om alles altijd op voorraad te hebben. Dit maakt dat je op sommige bestellingen helaas wat langer moet wachten. Maar hoe langer de weg… 😉 We houden je op de hoogte en zodra we weten wanneer je je bestelling kunt verwachten krijg je dit zo snel mogelijk van ons te horen.

Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik hier een kopie van krijgen?

Uiteraard. In je account kan je een nieuwe factuur van je bestelling downloaden. Heb je geen account aangemaakt? Dan kunnen wij je de factuur opnieuw verzenden. Je kunt een mail sturen naar klantenservice@huus.nl en je krijgt zo snel mogelijk je factuur weer opgestuurd.

Kan ik alle producten van de HUUS.nl webshop ook in een winkel bekijken?

Ons assortiment is in stijl en veel producten gelijk in de winkels en in de webshop. Echter hanteren we verschillende voorraden en zitten er enige verschillen in de collectie en in onze levertijden. Om zeker te weten of je het product dat je op het oog hebt in 1 van de 3 woonwinkels kan bewonderen mag je altijd even mailen naar welkom@huus.nl of bellen naar 074 – 250 33 74 en kiezen voor optie 2.

Bekijk alle vragen in "Algemeen" (12)

Betaalmethodes

Hoe voeg ik een kortingscode toe?

Je voegt een kortingscode toe in je winkelwagen onder: ‘Totalen winkelwagen’. Hier staat in oranje letters: Kortingscode ingeven. Klik hierop en voeg de kortingscode toe in het balkje. Let op: er werkt maar 1 soort korting per bestelling.

Kan ik achteraf betalen?

Dat kan! Er zijn drie manieren waarop je achteraf kunt betalen. Je hebt de keuze tussen Riverty, pinnen bij bij aflevering of contant bij aflevering (enkel bij bestellingen boven €400,-). Lees meer over bestellen en betalen bij HUUS.nl 

Welke betaalmethoden hebben jullie?

Wij accepteren verschillende betaalmethodes: iDEAL, Giropay, PayPal, creditcard, Riverty, in3 (t/m € 4.000,-), cadeaukaart, pinnen bij aflevering of contant bij aflevering (enkel bij bestellingen boven €400,-).

Lees hier meer over bestellen en betalen bij HUUS.nl

Is de levertijd afhankelijk van de betaalmethode?

Nee, voor elke betaalmethode hanteren wij dezelfde lever- en bezorgtermijn.

Mijn creditcard wordt geweigerd, hoe kan dit?

Er kunnen meerdere redenen zijn dat het niet lukt om met je creditcard te betalen. De meest voorkomende oorzaken zijn:
– Niet alle velden zijn correct ingevuld. Check het creditcardnummer, de vervaldatum en de validatiecode.
– Je limiet is overschreden. Dit is een kwestie van wachten, of extra geld storten op je creditcard.
– Een technische storing in de afrekenpagina, probeer het gewoon opnieuw.
– De creditcardmaatschappij vermoedt fraude. Bel met de kaartuitgever om dit probleem op te lossen.

Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Als je al een HUUS-account hebt, kan je eenvoudig binnen je account naar bestellingen gaan en alsnog je product(en) bestellen. Heb je nog geen account? Dan kan je de bestelling in zijn geheel opnieuw plaatsen.

Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

Controleer eerst of je kortingscode aan alle voorwaarden voldoet, anders wordt deze niet geaccepteerd. Hierbij kan je denken aan een minimaal bestedingsbedrag of de tijdsperiode van een actie. Ook ontvang je maar 1 soort korting per bestelling en kun je deze niet met elkaar combineren. Voldoet de kortingscode aan alle voorwaarden en werkt deze alsnog niet? Neem dan contact met onze klantenservice via de chat in onze webshop, ons e-mailadres klantenservice@huus.nl of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 1.

Hanteren jullie een minimale orderwaarde?

Nee, ongeacht het aankoopbedrag mag je alles bij ons bestellen. Wel hanteren we voor bestellingen onder de €100,- verzendkosten.

Bekijk alle vragen in "Betaalmethodes" (8)

Levertijd & Verzendkosten

Wat betekent op voorraad?

“Op voorraad” betekent dat het op voorraad is bij onze leverancier. We hebben het item dus niet direct fysiek in ons magazijn hebben liggen, maar kunnen het dan bestellen bij onze leverancier. Maak je geen zorgen; we regelen het graag voor je! De levertijd varieert meestal tussen de 1 en 3 weken. Voor de trendy HUUS collectie doen we ons best om het binnen 1-2 weken bij je thuis te krijgen, afhankelijk van de snelheid van PostNL en ons externe transportbedrijf. We houden je natuurlijk op de hoogte, en zorgen ervoor dat het wachten de moeite waard is!

Waar blijft mijn bestelling?

Wij bij HUUS.nl doen ons uiterste best om te zorgen dat jij je meubels bijtijds in huis hebt. Zo hebben we extra bezorgers en bezorgdiensten ingezet om zo snel mogelijk te kunnen leveren. Echter kunnen wij, en onze bezorgpartners, niet altijd garanderen dat je pakket binnen de afgesproken levertermijn wordt bezorgd. Maar: hoe langer de weg… hoe meer je straks geniet van je bestelling bij HUUS.nl!

De status van je bestelling kan je eenvoudig online inzien, ook als je geen account hebt bij HUUS.nl.
Bekijk mijn orderstatus >

Mijn bestelling is niet compleet geleverd, wat nu?

Daar willen we je natuurlijk zo snel mogelijk mee helpen. Neem contact met ons op via de chat op onze website, ons e-mailadres  klantenservice@huus.nl  of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 1.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij levering?

Voor bestellingen die bezorgd worden door PostNL geldt dat deze ofwel bij de buren bezorgd wordt of je een ‘niet-thuis’ kaartje krijgt, hiermee kun je zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Doe je dit niet dan komt de PostNL bezorger doorgaans de eerstvolgende dag weer langs, of wordt dit pakketje bij een PostNL-locatie afgegeven, waar deze maximaal 2 weken voor je wordt bewaard.

Als de bestelling door onze bezorgers wordt geleverd nemen we, zodra we je bestelde producten op voorraad hebben, zo snel mogelijk contact met je op voor het maken van een bezorgafspraak. Wel vragen we enige flexibiliteit van je, omdat er op een route altijd onvoorziene omstandigheden kunnen ontstaan zoals files. We nemen altijd ongeveer een halfuur voordat we bij je zijn even contact met je op. Mocht je dan ondanks deze afspraken niet thuis zijn op het moment van levering moeten we een nieuwe afspraak plannen voor de bezorging van je artikelen. De bezorgkosten voor deze tweede afspraak bedragen €35,-.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten leveren?

Uiteraard! Tijdens je bestelproces kun je ervoor kiezen een afleveradres in te vullen dat afwijkt van het factuuradres. Als je dit doet zorgen wij ervoor dat het pakket naar het juiste adres wordt gestuurd.

Word ik geïnformeerd als levertijden veranderen?

Jazeker! Hierover stellen we je per mail op de hoogte.

Kan ik mijn bestelling later laten leveren?

Uiteraard! Wanneer je, bijvoorbeeld wegens vakantie of vanwege een verhuizing, je meubels graag later ontvangen is dit gewoon mogelijk. Wij kunnen tot een half jaar vooruit deze bezorging plannen. Eventuele wijzigingen kunnen tot 48 uur van tevoren worden gedaan, anders rekenen wij een toeslag van 35,- voor de bezorgaanpassing.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Dit is onder andere afhankelijk van de voorraad. Is je product op voorraad? Dan kan je deze vlot, vaak binnen één a twee weken, verwachten. Is je product niet op voorraad? Dan staat op de productpagina de geschatte levertijd. Hiervoor zijn wij afhankelijk van de leverancier, we hebben dus geen invloed op de verwachte levertijd. Uiteraard houden we je per e-mail op de hoogte van de status van je bestelling.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen? 

Als wij je meubelen zelf bezorgen en voor sommige PostNL leveringen geldt dat je zelf je bezorgmoment uitkiest. Als je meer zekerheid wil kan je in de bestelnotities tijdens het afrekenproces aangeven welke datum of dag je wens is, dan gaan we ons best doen je levering op deze datum of dag te leveren.

Wat is de status van mijn bestelling?

De status van je bestelling kan je, ook als je geen account hebt, gemakkelijk inzien op www.huus.nl/orderstatus/. Als je artikel verzonden wordt met PostNL ontvang je de avond voor levering een Track & Trace code per e-mail, zo weet je precies wanneer je bestelling wordt geleverd. Bezorgen wij je bestelling? Ook dan word je uiteraard op de hoogte gebracht over wanneer je je artikel kunt verwachten.
Lees hier meer over de bezorging van onze producten >

 

Hoe volg ik de status van mijn bestelling?

De status van je bestelling kan je, ook als je geen account hebt, gemakkelijk inzien op www.huus.nl/orderstatus/. Tevens zullen we je per mail op de hoogte houden van de status van je bestelling. Wordt deze bezorgd door PostNL of GLS? Dan krijg je een Track & Trace code nadat je meubels door ons zijn aangemeld bij PostNL of GLS. In sommige gevallen kan je door middel van een kalender die je per mail ontvangt zelf je bezorgmoment inplannen. Voor grotere meubels plannen wij zelf het bezorgmoment met je in of neemt ons externe bezorgbedrijf contact met je op.

Kan ik mijn bestelling uit de webshop ophalen in een winkel?

Liever je bestelling van de webshop zelf ophalen? Dit kan niet in 1 van onze 3 woonwinkels, maar wel bij ons afhaalmagazijn in Bornerbroek van maandag t/m, vrijdag van 08:30 t/m 16:00 uur. Bij het bestellen van jouw meubels kun je dit makkelijk aanvinken. Klik hier voor meer informatie.

Bekijk alle vragen in "Levertijd & Verzendkosten" (12)

Mijn account

Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik hier een kopie van krijgen?

Uiteraard. In je account kan je een nieuwe factuur van je bestelling downloaden. Heb je geen account aangemaakt? Dan kunnen wij je de factuur opnieuw verzenden. Je kunt een mail sturen naar klantenservice@huus.nl en je krijgt zo snel mogelijk je factuur weer opgestuurd.

Kan ik mijn account verwijderen?

We zien je liever niet gaan, maar je mag altijd zelf kiezen natuurlijk. Stuur een mailtje naar klantenservice@huus.nl en dan zorgen we ervoor dat je account wordt verwijderd.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Op de inlogpagina kan je kiezen voor ‘wachtwoord vergeten’. Wanneer je hierop klikt kan je je e-mailadres invullen. Vervolgens ontvang je per mail een link om je nieuwe wachtwoord in te stellen.

Hoe maak ik een account aan?

Dit kan je rechts bovenin doen, door op het ‘mens’ icoon naast de winkelwagen en het hart te klikken. Met je e-mailadres en een zelfverzonnen wachtwoord maak je eenvoudig een account aan.

Bekijk alle vragen in "Mijn account" (4)

Ruilen & Retourneren

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Nee, je kan volledig kosteloos je bestelling retour sturen, mits je dit binnen 14 dagen doet. Hiervoor kan je gebruik maken van ons serviceformulier. Dit formulier is tevens voor alle serviceaanvragen.
Heb je je meubel(en) langer dan 14 dagen maar wil je deze retourneren wegens een defect dat onder de tweejarige garantie valt? Bekijk dan eerst hier onze garantievoorwaarden en neem vervolgens contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen of annuleren?

Dit hangt er vanaf waar je je bestelling hebt geplaatst.
Bestellingen geplaatst in de webshop zijn eenvoudig te wijzigen of annuleren.

Wil je je bestelling annuleren?
Annuleren doe je eenvoudig door een e-mail te sturen naar  klantenservice@huus.nl . Zorg voor een snelle afhandeling dat je duidelijk je ordernummer vermeldt bij je annulering.

Wil je producten toevoegen aan je bestelling? 
Kijk dan even naar de orderwaarde. Als deze boven de €100,- ligt is het het makkelijkste om een nieuwe bestelling te plaatsen, dan kan je in de bestelnotities aangeven dat er al een bestelling onderweg is. Ligt de orderwaarde onder de €100,- en wil je geen verzendkosten betalen voor je nabestelling? Neem dan even contact op met onze klantenservice via de chat of via 074 – 250 33 74.

 

Wil je een product uit je bestelling verwijderen of omwisselen met een ander product? 
Daar kan onze klantenservice je mee helpen! Bel ons op 074 – 250 33 74 of stuur een berichtje in onze chat op de website.
Voor bestellingen in de winkel verwijzen we je graag op de voorwaarden van je koopovereenkomst:
Heb je toch nog vragen? De winkel bereik je via service@huus.nl of 074 – 250 33 74 optie 2.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Over retourneren of ruilen doen wij niet moeilijk bij HUUS.nl. Als je artikel toch niet helemaal past in je huis of je bedenkt je om een andere reden mag je het volledig kosteloos naar ons terugsturen. Wij houden een retourtermijn aan van maximaal 14 dagen na levering.
Lees hier meer over retourneren & ruilen bij HUUS.nl

Het verkeerde artikel is geleverd, wat nu?

Als je per ongeluk het verkeerde artikel hebt ontvangen of je hebt je bedacht, mag je ons serviceformulier invullen (dit formulier is tevens voor alle serviceaanvragen), dan doen wij ons best voor een passende oplossing.

Mijn artikel is beschadigd geleverd, wat nu?

Is je product beschadigd geleverd of heb je een klacht? Dan mag je dit doorgeven via ons retour- en schadeformulier.

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Heb je een klacht of is je product beschadigd geleverd? Dan mag je dit doorgeven via ons retour- en schadeformulier.

Bekijk alle vragen in "Ruilen & Retourneren" (6)

Winkels HUUS.nl

Welke betaalmethoden zijn er in de winkels?

In onze winkels kan je betalen met pin of contant of je kan je cadeaukaart inleveren.

Wat zijn de openingstijden van de 3 woonwinkels?

Openingstijden Hengelo

Maandag:10.00 -18.00 uur
Dinsdag:10.00 -18.00 uur
Woensdag:10.00 -18.00 uur
Donderdag:10.00 – 21.00 uur
Vrijdag:10.00 -18.00 uur
Zaterdag:10.00 -17.00 uur
Zondag:12.00 -17.00 uur

Openingstijden Apeldoorn

Maandag:09.30 – 18.00 uur
Dinsdag:09.30 – 18.00 uur
Woensdag:09.30 – 21.00 uur
Donderdag:09.30 – 21.00 uur
Vrijdag:09.30 – 21.00 uur
Zaterdag:09.30 – 17.00 uur
Zondag:12.00 – 17.00 uur


Openingstijden Rijneke Boulevard

Maandag:09.30 -18.00 uur
Dinsdag:09.30 -18.00 uur
Woensdag:09.30 – 18.00 uur
Donderdag:09.30 – 20.00 uur
Vrijdag:09.30 -18.00 uur
Zaterdag:09.30 -17.00 uur
Zondag:12.00 -17.00 uur


Op feestdagen kunnen deze openingstijden afwijken. Check onze contactpagina voor de actuele informatie.

Wat is het adres van de winkels?

Adres Woonwinkel Hengelo
Wegtersweg 14-6
7556 BR Hengelo

Adres Woonwinkel Apeldoorn
Het Rietveld 40
7321 CT Apeldoorn

Adres Rijneke Boulevard
Rijndijk 6
2394 AH Hazerswoude-Rijndijk

 

Hoe bereik ik jullie?

De webshop bereik je via de chat, telefoon of e-mail. Stel je vraag eenvoudig via de chat op de website, ons e-mailadres klantenservice@huus.nl of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 1.
Wil je de winkel graag bereiken? Neem dan contact op via welkom@huus.nl of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 2.

Bekijk alle vragen in "Winkels HUUS.nl" (4)
Gratis verzenden <br />  boven €100,- in NL&BE Gratis verzenden
boven €100,- in NL&BE
Gratis retourneren <br /> in webshop Gratis retourneren
in webshop
Elke week <br />nieuwe acties Elke week
nieuwe acties
Bezoek 1 van onze<br> 3 woonwinkels Bezoek 1 van onze
3 woonwinkels
Menu