Heb je
een vraag?
Verkozen tot beste woonwinkel van Overijssel door

Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe veel stoelen passen er aan een tafel?

Dit is uiteraard afhankelijk van de grootte van de tafel. In de productomschrijvingen van onze tafels hebben we de ruimte tussen de tafelpoten (voor zover bekend bij ons) opgenomen, vergelijk deze met de breedte van de stoel zodat je de beste combinatie kunt vinden!

Worden lampen inclusief lichtbron geleverd?

Het soort lamp dat je gebruikt is sfeerbepalend. Wij kunnen niet weten of je het liefst dagelijks thuis werkt en veel licht nodig hebt, of juist graag iedere avond een romantisch diner op tafel zet en daarom graag kiest voor warmer licht. Om in jouw huis de ideale sfeer te creëren is de juiste lichtbron van groot belang, daarom worden onze lampen zonder lichtbron geleverd zodat je deze zelf naar eigen wens kunt uitzoeken.

Zijn de prijzen in de webshop inclusief BTW?

Jazeker! Alle prijzen die je ziet zijn inclusief BTW. In je winkelmand kan je zien hoe veel BTW je in totaal betaalt over je bestelling. Graag een zakelijke aankoop doen? Vink dan tijdens het afrekenen ‘zakelijk’ aan, dan krijg je een gespecificeerde factuur van ons.

Ik heb een vraag over een specifiek product

We proberen zoveel mogelijk informatie in onze productomschrijvingen te verwerken. Is iets je toch niet helemaal duidelijk? Of wil je nog wat extra advies? Test onze kennis en stel je vraag via de chat op de website.

Zijn al jullie producten op voorraad?

Ons ruime assortiment stelt ons niet in de gelegenheid om alles altijd op voorraad te hebben. Dit maakt dat je op sommige bestellingen helaas wat langer moet wachten. Maar hoe langer de weg… 😉 We houden je op de hoogte en zodra we weten wanneer je je bestelling kunt verwachten krijg je dit zo snel mogelijk van ons te horen.

Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik hier een kopie van krijgen?

Uiteraard. In je account kan je een nieuwe factuur van je bestelling downloaden. Heb je geen account aangemaakt? Dan kunnen wij je de factuur opnieuw verzenden. Je kunt een mail sturen naar klantenservice@huus.nl en je krijgt zo snel mogelijk je factuur weer opgestuurd.

Kan ik alle producten van de HUUS.nl webshop ook in de winkel bekijken?

Ons assortiment is in stijl en veel producten gelijk in de winkel en in de webshop. Echter hanteren we verschillende voorraden en zitten er enige verschillen in de collectie en in onze levertijden. Om zeker te weten of je het product dat je op het oog hebt in de winkel kan bewonderen mag je altijd even mailen naar welkom@huus.nl of bellen naar 074 – 250 33 74 en kiezen voor optie 2.

Waar vind ik de voorwaarden voor jullie social media winacties?

Die hebben we voor je uitgeschreven op deze pagina.

Waar moet ik zijn voor zakelijke aanvragen?

Heb je specifieke wensen, een grote order of een projectmatige inkoop? Neem dan contact op met onze klantenservice dan helpen we je verder. Wil je een zakelijke bestelling plaatsen? Selecteer dan tijdens het afrekenproces ‘zakelijk’ en vul je bedrijfsnaam in. Dan zorgen wij ervoor dat je een gespecificeerde factuur ontvangt.

Kan ik ook een zakelijke bestelling plaatsen bij jullie?

Jazeker wel. Selecteer tijdens het afrekenproces ‘zakelijk’ en vul je bedrijfsnaam in. Dan zorgen wij ervoor dat je een gespecificeerde factuur ontvangt. Heb je specifieke wensen, een grote order of een projectmatige inkoop? Neem dan contact op met onze klantenservice dan helpen we je verder.

Hebben jullie een catalogus?

Nee momenteel hebben wij helaas nog geen catalogus.

Hebben jullie openstaande vacatures?

Wil je je aansluiten bij het leukste team van Nederland? Bekijk dan hier onze vacaturepagina.

Bekijk alle vragen in "Algemeen" (12)

Betaalmethodes

Kan ik achteraf betalen?

Dat kan! Er zijn twee manieren waarop je achteraf kunt betalen. Je hebt de keuze tussen AfterPay (+ €5,-), pinnen bij bij aflevering (+ €7,95) of contant bij aflevering (enkel bij bestellingen boven €400,-). Lees meer over bestellen en betalen bij HUUS.nl

Welke betaalmethoden hebben jullie?

Wij accepteren verschillende betaalmethodes: iDEAL, Giropay, PayPal, creditcard, AfterPay (+ €5,-), pinnen bij aflevering (+ €7,95) of contant bij aflevering (enkel bij bestellingen boven €400,-).
Lees hier meer over bestellen en betalen bij HUUS.nl

Is de levertijd afhankelijk van de betaalmethode?

Nee, voor elke betaalmethode hanteren wij dezelfde lever- en bezorgtermijn.

Mijn creditcard wordt geweigerd, hoe kan dit?

Er kunnen meerdere redenen zijn dat het niet lukt om met je creditcard te betalen. De meest voorkomende oorzaken zijn:
– Niet alle velden zijn correct ingevuld. Check het creditcardnummer, de vervaldatum en de validatiecode.
– Je limiet is overschreden. Dit is een kwestie van wachten, of extra geld storten op je creditcard.
– Een technische storing in de afrekenpagina, probeer het gewoon opnieuw.
– De creditcardmaatschappij vermoedt fraude. Bel met de kaartuitgever om dit probleem op te lossen.

Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Als je al een HUUS-account hebt, kan je eenvoudig binnen je account naar bestellingen gaan en alsnog je product(en) bestellen. Heb je nog geen account? Dan kan je de bestelling in zijn geheel opnieuw plaatsen.

Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

Controleer eerst of je kortingscode aan alle voorwaarden voldoet, anders wordt deze niet geaccepteerd. Hierbij kan je denken aan een minimaal bestedingsbedrag of de tijdsperiode van een actie. Voldoet de kortingscode aan alle voorwaarden en werkt deze alsnog niet? Neem dan contact met onze klantenservice via de chat in onze webshop, ons e-mailadres klantenservice@huus.nl of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 1.

Hanteren jullie een minimale orderwaarde?

Nee, ongeacht het aankoopbedrag mag je alles bij ons bestellen. Wel hanteren we voor bestellingen onder de €100,- verzendkosten.

Bekijk alle vragen in "Betaalmethodes" (7)

Bezorging & Levertijd

Mijn bestelling is niet compleet geleverd, wat nu?

Daar willen we je natuurlijk zo snel mogelijk mee helpen. Neem contact met ons op via de chat op onze website, ons e-mailadres  klantenservice@huus.nl  of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 1.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij levering?

Voor bestellingen die bezorgd worden door PostNL geldt dat deze ofwel bij de buren bezorgd wordt of je een ‘niet-thuis’ kaartje krijgt, hiermee kun je zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Doe je dit niet dan komt de PostNL bezorger doorgaans de eerstvolgende dag weer langs, of wordt dit pakketje bij een PostNL-locatie afgegeven, waar deze maximaal 2 weken voor je wordt bewaard.

Als de bestelling door onze bezorgers wordt geleverd nemen we, zodra we je bestelde producten op voorraad hebben, zo snel mogelijk contact met je op voor het maken van een bezorgafspraak. Wel vragen we enige flexibiliteit van je, omdat er op een route altijd onvoorziene omstandigheden kunnen ontstaan zoals files. We nemen altijd ongeveer een halfuur voordat we bij je zijn even contact met je op. Mocht je dan ondanks deze afspraken niet thuis zijn op het moment van levering moeten we een nieuwe afspraak plannen voor de bezorging van je artikelen. De bezorgkosten voor deze tweede afspraak bedragen €35,-.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten leveren?

Uiteraard! Tijdens je bestelproces kun je ervoor kiezen een afleveradres in te vullen dat afwijkt van het factuuradres. Als je dit doet zorgen wij ervoor dat het pakket naar het juiste adres wordt gestuurd.

Word ik geïnformeerd als levertijden veranderen?

Jazeker! Hierover stellen we je per mail op de hoogte.

Kan ik mijn bestelling later laten leveren?

Uiteraard! Wanneer je, bijvoorbeeld wegens vakantie of vanwege een verhuizing, je meubels graag later ontvangen is dit gewoon mogelijk. Wij kunnen tot een half jaar vooruit deze bezorging plannen. Eventuele wijzigingen kunnen tot 48 uur van tevoren worden gedaan, anders rekenen wij een toeslag van 35,- voor de bezorgaanpassing.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Dit is onder andere afhankelijk van de voorraad. Is je product op voorraad? Dan kan je deze vlot, vaak binnen één a twee weken, verwachten. Is je product niet op voorraad? Dan staat op de productpagina de geschatte levertijd. Hiervoor zijn wij afhankelijk van de leverancier, we hebben dus geen invloed op de verwachte levertijd. Uiteraard houden we je per e-mail op de hoogte van de status van je bestelling.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen? 

Als wij je meubelen zelf bezorgen en voor sommige PostNL leveringen geldt dat je zelf je bezorgmoment uitkiest. Als je meer zekerheid wil kan je in de bestelnotities tijdens het afrekenproces aangeven welke datum of dag je wens is, dan gaan we ons best doen je levering op deze datum of dag te leveren.

Wat is de status van mijn bestelling?

Wanneer je bij ons een account aanmaakt kun je hier je bestellingen inzien. Hier zie je ook de status van je bestelling. Als je artikel verzonden wordt met PostNL ontvang je de avond voor levering een Track & Trace code per e-mail, zo weet je precies wanneer je bestelling wordt geleverd. Bezorgen wij je bestelling? Ook dan word je uiteraard op de hoogte gebracht over wanneer je je artikel kunt verwachten.
Lees hier meer over de bezorging van onze producten

Hoe volg ik de status van mijn bestelling?

We zullen je per mail op de hoogte houden van de status van je bestelling. Wordt deze bezorgd door PostNL of GLS? Dan krijg je een Track & Trace code nadat je meubels door ons zijn aangemeld bij PostNL of GLS. In sommige gevallen kan je door middel van een kalender die je per mail ontvangt zelf je bezorgmoment inplannen. Voor grotere meubels plannen wij zelf het bezorgmoment met je in of neemt ons externe bezorgbedrijf contact met je op.

Kan ik mijn bestelling uit de webshop ophalen in de winkel?

Het ophalen van je bestelling kan niet in de winkel, wel in ons magazijn! Deze bevind zich aan de Robijnstraat 1-21, 7554 TK Hengelo. Om gebruik te maken van deze mogelijkheid kies je ‘betalen bij afhalen’ als betaalmethode. We plannen altijd een afspraak in voor het afhalen van je meubels, zodat we kunnen zorgen dat alles voor je klaarstaat. Heb je al afgerekend en wil je toch graag je meubel(en) afhalen? Neem dan even contact met ons op via de chat in onze webshop, ons e-mailadres  klantenservice@huus.nl  of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 1.

Kan mijn bestelling in het weekend geleverd worden?

We geven hiervoor geen garantie, maar we kunnen ons best doen ervoor te zorgen dat je bestelling op zaterdag bij je gebracht wordt. Dit geldt voor bestellingen die door ons of door PostNL worden bezorgd. Zorg ervoor dat je in de bestelnotities tijdens het afrekenproces aangeeft dat dit je wens is, en dan gaan we ons best voor je doen.

Bezorgen jullie ook op campings of vakantieparken?

Waarom niet? Als jij daar graag geniet van een HUUS-meubel brengen we deze ook op een camping of vakantiepark gewoon naar je toe. Houd er hierbij rekening mee dat we leveren tot aan de slagboom of receptie, bezorgen tot de deur van je verblijf is in dit geval niet mogelijk.

Bekijk alle vragen in "Bezorging & Levertijd" (12)

Mijn account

Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik hier een kopie van krijgen?

Uiteraard. In je account kan je een nieuwe factuur van je bestelling downloaden. Heb je geen account aangemaakt? Dan kunnen wij je de factuur opnieuw verzenden. Je kunt een mail sturen naar klantenservice@huus.nl en je krijgt zo snel mogelijk je factuur weer opgestuurd.

Kan ik mijn account verwijderen?

We zien je liever niet gaan, maar je mag altijd zelf kiezen natuurlijk. Stuur een mailtje naar klantenservice@huus.nl en dan zorgen we ervoor dat je account wordt verwijderd.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Op de inlogpagina kan je kiezen voor ‘wachtwoord vergeten’. Wanneer je hierop klikt kan je je e-mailadres invullen. Vervolgens ontvang je per mail een link om je nieuwe wachtwoord in te stellen.

Hoe maak ik een account aan?

Dit kan je rechts bovenin doen, door op het ‘mens’ icoon naast de winkelwagen en het hart te klikken. Met je e-mailadres en een zelfverzonnen wachtwoord maak je eenvoudig een account aan.

Bekijk alle vragen in "Mijn account" (4)

Ruilen & Retourneren

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Nee, je kan volledig kosteloos je bestelling retour sturen, mits je dit binnen 14 dagen doet. Hiervoor kan je gebruik maken van  ons retourformulier.
Heb je je meubel(en) langer dan 14 dagen maar wil je deze retourneren wegens een defect dat onder de tweejarige garantie valt? Bekijk dan eerst hier onze garantievoorwaarden en neem vervolgens contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen of annuleren?

Dit hangt er vanaf waar je je bestelling hebt geplaatst.
Bestellingen geplaatst in de webshop zijn eenvoudig te wijzigen of annuleren.

Wil je je bestelling annuleren?
Annuleren doe je eenvoudig door een e-mail te sturen naar  klantenservice@huus.nl . Zorg voor een snelle afhandeling dat je duidelijk je ordernummer vermeldt bij je annulering.

Wil je producten toevoegen aan je bestelling? 
Kijk dan even naar de orderwaarde. Als deze boven de €100,- ligt is het het makkelijkste om een nieuwe bestelling te plaatsen, dan kan je in de bestelnotities aangeven dat er al een bestelling onderweg is. Ligt de orderwaarde onder de €100,- en wil je geen verzendkosten betalen voor je nabestelling? Neem dan even contact op met onze klantenservice via de chat of via 074 – 250 33 74.

 

Wil je een product uit je bestelling verwijderen of omwisselen met een ander product? 
Daar kan onze klantenservice je mee helpen! Bel ons op 074 – 250 33 74 of stuur een berichtje in onze chat op de website.
Voor bestellingen in de winkel verwijzen we je graag op de voorwaarden van je koopovereenkomst:
Heb je toch nog vragen? De winkel bereik je via service@huus.nl of 074 – 250 33 74 optie 2.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Over retourneren of ruilen doen wij niet moeilijk bij HUUS.nl. Als je artikel toch niet helemaal past in je huis of je bedenkt je om een andere reden mag je het volledig kosteloos naar ons terugsturen. Wij houden een retourtermijn aan van maximaal 14 dagen na levering.
Lees hier meer over retourneren & ruilen bij HUUS.nl

Het verkeerde artikel is geleverd, wat nu?

Als je per ongeluk het verkeerde artikel hebt ontvangen of je hebt je bedacht, mag je ons retour- en schadeformulier invullen, dan doen wij ons best voor een passende oplossing.

Mijn artikel is beschadigd geleverd, wat nu?

Is je product beschadigd geleverd of heb je een klacht? Dan mag je dit doorgeven via ons retour- en schadeformulier.

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Heb je een klacht of is je product beschadigd geleverd? Dan mag je dit doorgeven via ons retour- en schadeformulier.

Bekijk alle vragen in "Ruilen & Retourneren" (6)

Winkel HUUS.nl

Welke betaalmethoden zijn er in de winkel?

In onze winkel kan je betalen met pin of contant.

Wat zijn de openingstijden van de winkel?

Maandag:       10:00 – 18:00 uur
Dinsdag:          10:00 – 18:00 uur
Woensdag:     10:00 – 18:00 uur
Donderdag:     10:00 – 21:00 uur
Vrijdag:           10:00 – 18:00 uur
Zaterdag:        10:00 – 17:00 uur
Zondag:           12:00 – 17:00 uur
Op feestdagen kunnen deze openingstijden afwijken. Check onze contactpagina voor de actuele informatie.

Wat is het adres van de winkel?

Wegtersweg 14-6, 7556 BR Hengelo.

Hoe bereik ik jullie?

De webshop bereik je via de chat, telefoon of e-mail, we staan bijna 24 uur per dag voor je klaar! Test onze kennis en stel je vraag eenvoudig via de chat op de website, ons e-mailadres klantenservice@huus.nl of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 1.
Wil je de winkel graag bereiken? Neem dan contact op via welkom@huus.nl of bel naar 074 – 250 33 74 en kies voor optie 2.

Bekijk alle vragen in "Winkel HUUS.nl" (4)
Elke week <br />nieuwe acties Elke week
nieuwe acties
Gratis verzenden <br /> boven €100,- Gratis verzenden
boven €100,-
Gratis <br /> retourneren Gratis
retourneren

wij hebben alle
kennis in huis,
vraag gerust!

Chat met Nikay
Marieke Marieke Hey, ik ben
online!
Menu